7. Podczas pobytu nad jeziorem Tomek wypożyczył kajak w wypożyczalni A, a Maciek – w wypożyczalni
B.
Wypożyczalnia A
Cena wypożyczenia kajaka: 12 zł i dodatkowo
4 zł za każdą godzinę używania
Wypożyczalnia B
Cena wypożyczenia kajaka: 15 zł i dodatkowo
3 zł za każdą godzinę używania
a) Na ile godzin chłopcy powinni wypożyczyć kajaki, aby każdy z nich poniósł taki sam koszt?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
b) Która z ofert jest korzystniejsza, jeśli chcemy wypożyczyć kajak na 2 godziny, a która – jeśli
na 5 godzin?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . i chce tez obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-12-31T13:32:11+01:00
Wyporzyczalnia A
Kajak -12zł
1 godz. 4zł
2 godziny = 8zł
3godziny- 12zł
W sumie 24 zł za 3 godziny + kajak

Wyporzyczalnia B
Kajak- 15zł
1godz- 3zł
2godz-6zł
3godzina -9zł
W sumie 24 zł za kajak i 3 godziny

B) Wyprzyczalnia A
za 2 godziny 8zł +12= 20zł
Wyprzyczalnia B
Za 2 godziny 6zł+15= 21zł

Bardziej opłaca się w wyporzczalni A na 2 godziny.

A na 5 godzin
Wyporzyczalnia A
20zł +12= 36zł
Wyporzyczalnia B
15zł+15zł= 30zł
Na 5 godzin bardziej opłaca się w wyporzyczalni B:)
9 4 9
2009-12-31T13:33:27+01:00
Wyporzyczalnia A
12+4=16
16+4+4=24

wyporzyczalnia B
15+3=18
18+3+3=24
powinni wyporzyczyć na 2 godziny aby miec taką sama kwotę
b)
4+4=8-dwie godz,wyp.A
3+3=6-dwie godzinny wyp b
4+4+4+4+4+12=32zł- za 5 godzin wyp a
18+3+3+3+3+3=33-za 5 godz.wyp b
odp.na 2 godz. najbardziej opłaca sie wyporzyczyć wyp.b
a na 5 godz.wyp a
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T13:44:16+01:00
7.
Można rozwiązać to zadanie poprzez układ równań, tyle że zdaje mi się w podstawówce nie ma czegoś takiego jeszcze.
Więc:

Tomek:
za 1 h: 12 zł + 4 zł = 16 zł
Maciek:
za 1 h: 15 zł + 3 zł = 18 zł

nadal nie mamy tego samego kosztu u obu chłopaków, więc:
Tomek za 2 h: 16 zł + 4 zł = 20 zł
Maciek za 2 h: 18 zł + 3 zł = 21 zł
nadal się nie zgadza, więc próbujemy dalej:
Tomek za 3 h: 20 zł + 4 zł = 24 zł
Maciek za 3 h: 21 zł + 3 zł = 24 zł

Więc teraz już możemy stwierdzić że będą to 3 h, na które mogą sobie wypożyczyć kajaki, aby zapłacić taką samą kwotę czyli 24 zł.

8.
Z poprzedniego zadania, z jego obliczeń mozemy stwierdzić że korzystniejszą ofertą na wypożyczenie kajaka na 2 h będzie wypożyczalnia A.
za 2 h: 16 zł + 4 zł = 20 zł (wypożyczalnia A)
za 2 h: 18 zł + 3 zł = 21 zł (wypożyczalnia B)

a jeśli na 5 godzin, to obliczamy to w taki sposób:
wypożyczalnia A: 12 zł + (5 x 4 zł) = 12 zł + 20 zł = 32 zł
wypożyczalnia B: 15 zł + (5 x 3 zł) = 15 zł + 15 zl = 30 zł

Wypożyczalnia B jest korzystniejsza, jeśli wypożyczamy na 5 godzin.


Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam :)
8 4 8