Witam!

Niestety chciałem zerwać się z niemca i ziomek dał mi Zadanie Domowe na ferie...

Potrzebuję wypracowania na 2 kartki!! (4 strony jak by co :P)
Temat - jak spędziłem święta
Po Niemiecku i po Polsku tekst prosze ;)


BARDZO PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T14:11:57+01:00
Po polsku:
Święta spędziłem w gronie rodzinnym. Było bardzo fajnie. Przyjechała cała moja rodzina. Dostałem bardzo dużo prezentów a najbardziej spodobał mi się prezent od dziadka, jest to zegarek na rękę z wszystkimi bajerami. Wigilia była bardzo udana. Z potraw wigilijnych najlepiej smakowały mi uszka z barszczem.Po wieczerzy wigilijnej zaczęło się śpiewanie kolęd, ja nie umiem śpiewać kolęd więc włączyłem kolędy z płyty którą dała mi babcia. Wszystkim się to spodobało .Lubię Święta bo wtedy mogę spotkać wszystkich członków mojej rodziny, jest to czas w którym panuje radość, miłość i spokój. W ten czas nie potrafilibyśmy nawet kłócić się z nie przyjacielem. Te Święta były dla mnie wspaniałe i pełne niespodzianek.


po niemiecku:
Familie kam. Ich habe eine Menge von Geschenken und die mochten mich ein Geschenk von seinem Großvater, ist dies eine Uhr zum Verkauf mit allen bajerami. Heiligabend war sehr erfolgreich. Von Heiligabend Gerichte nach meinem besten Uszka barszczem. Geschmack begann am Heiligabend Weihnachtslieder gesungen, kann ich nicht singen Weihnachtslieder dies auf der Weihnachtslieder aus der CD, die Sie mir eine Großmutter geworden. Everybody liked it. Ich mag Weihnachten, weil dann habe ich alle meine Familienmitglieder gerecht zu werden, ist die Zeit, wo es Freude, Liebe und Frieden. In dieser Zeit konnten wir auch nicht mit keinen Freund zu streiten. Diese Ferien waren für mich wunderbar und voller Überraschungen.



powinno być dobrze:* napisałam mało bo cię nie znam a jak pozmyślam to wyjdzie nic:*
2009-12-31T15:29:31+01:00
Napisze po polsku:
Boże narodzenie to moje ulubione święto. w Tym roku Boże narodzenie spędziłem w domu z rodziną.
Moja rodzina bardzo uroczyście przygotowuje się do tego święta. Mama gotuje wszystkie dania, potrawy. Ja z tatą ozdabiamy choinke łancuchami, bombkami.
Wieczorem serwowanych było 12 potraw w tym: barszcz, Karpfe, Fisch in Gelee, Pierogen mit Pilzen. Zanim zjemy, dzielimy sie opłatkiem i życzymy sobie Wszystkiego Najlepszego. Kiedy pojawi się pierwsza gwiazdka na niebie, szukamy pod choinką prezentów.O północy idziemy do kościoła na pasterkę.Bardzo lubie Święta Bożego Narodzenia

Das Weihnachten ist mein beliebter Fest. In diesem Jahr habe ich das Weihnachten mit meiner Familie zu Hause verbracht. Meine Familie vorbereitet sich sehr feierlich zu diesem Fest. Meine Mutter hat alle Speisen gekocht. Ich und mein Vater haben der Weihnachtsbaum mit Glaskugeln und Ketten geschmückt. Abends haben wir 12 traditionellen Speisen gegessen: Karpfen, Fisch in Gelee, Pierogen mit Pilzen, Nudeln, Piltzsuppe. Wir haben vor dem Festessen den Oblaten geteilt. Wir haben uns an dem Tisch gesetzt, sobald der erste Stern am Himmel erschienen ist. Um 12 Uhr sind wir in die Christmesse gegangen. Danach haben wir Geschenke verteilt. Ich mag das Weihnachten sehr.

Brdzo prosze napisałam prosty zeby nauczycielka sie nie szczaiła he :) Pozdrawiam