Zad 4.: Obwód prostokąta wynosi 25 cm, a jeden jego bok ma 5 cm. Jakie jest Jego pole? Ile mają pozostałe boki?

Zad 5.: Jeden bok prostokąta ma 12 cm, a drugi 17. Ile ma obwód tego prostokąta, a ile pole?

Zad 6.: Czy te zadanie ma prawidłowo podane pole?
a) Bok prostokąta ma 5 cm, a jego obwód wynosi 30 cm. Ile ma pole tego prostokąta?
Rozwiązania:
Drugi bok ma 10 cm.
Pole: 5*10=50cm²
Odp.: Pole tego prostokąta wynosi 50cm²
- - - - -
Zapisać odpowiedzi i działania inaczej nie dam NAJ!@_@

3

Odpowiedzi

2009-12-31T13:54:50+01:00
Obwód prostokąta wynosi 25 cm, a jeden jego bok ma 5 cm. Jakie jest Jego pole? Ile mają pozostałe boki?

I bok = II bok = 5cm
III bok = IV bok = (25-2*5):2=7,5cm

pole= 7,7cm*5cm=37,5cm²


Jeden bok prostokąta ma 12 cm, a drugi 17. Ile ma obwód tego prostokąta, a ile pole?

Obw.=2(12+17)=2*29=58cm
P=12cm*17cm=204cm²


Czy te zadanie ma prawidłowo podane pole?
wg mnie - dobrze
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T14:04:45+01:00
Zad 4:
Dane: Szukane:
Obwód - 25 P - ?
a - 5 cm

b = (25 - 2*5):2
b = 15:2
b = 7,5 cm.

P = a*b
P = 5*7,5
P = 37,5 cm²

Odp.: Bok b ma 7,5 cm, a pole tego prostokąta wynosi 37,5 cm²
Zad 5:
O = (17 + 12 ) * 2
O = 29 * 2
O = 58 cm

P = a * b
P = 17 * 12
P = 204 cm²

Odp: Obwód ma 58 cm, a pole 204 cm²
Zad 6:
Odp: Zadanie wykonane jest prawidłowo.
3 5 3
2009-12-31T14:07:30+01:00
Zadanie 4.
25cm-(2×5cm)=25cm-10cm=15cm
15cm÷2cm=7.5cm
P=a×b
P=7.5cm×15cm=112.5cm²

zadanie 5.
Obw. (12cm×2)+(17cm×2)=24cm+34cm=58cm
P=a×b
P=17cm×12cm=204cm²

zadanie 6.
Drugi bok : 30cm-(2×5cm)=30cm-10cm=20cm
20cm÷2=10cm
Pole: a*b
Pole: 20cm×10cm=200cm²
2 2 2