Odpowiedzi

2009-12-31T14:26:23+01:00
4/x-3-8=0
4/x-11=0
4/x=11
11x=4
x=4/11

2/x-1+3/x-2-1=0
2/x+3/x=4
5/x=4
4x=5
x=5/4

4x=2x-7+17
-2x=10
x=-5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-31T18:46:57+01:00
A)
4/x-3-8=0
4/x - 11 = 0
4/x = 11
11x = 4
x = 4/11


b)
2/x - 1 + 3/x - 2 - 1 = 0
2/x + 3/x = 4
5/x = 4
4x = 5
x = 5/4
x = 1 i 1/4

c)
4x = 2x - 7 + 17
-2x = 10
x = -5

d)
5 - 4x - 12/x = x
5 - 12/x = 5x
5 - 12 = 5x²
-7 = 5x²
-7/5 = x²
√-7/5 = x

e)
2/x - 3 - x/2x + 2 - 5 = 0
2/x - 6 - x/2x = 0
2/x - x/2x = 6
x - x/2x = 3
x - x = 6x
0 = 6x
x = 0


f)
3/x - 7 + 6/5 - 8x = 0
3/x + 6/5 - 8x = 7
3/x + 6 - 8x = 35
3/x - 8x = 29
3 - 8x = 29x
3 = 37x
x = 12,(3)