1.Najwyższy szczyt świata , Mount Everest , jest o 4041m wyższy od Mont Blanc. Mont Blanc jest o 2308m wyższy od najwyższego szczytu w Polsce. Gdyby Rysy były trzy razy wyższe , to byłyby niższe o 1351m od Mount Everest. Jaką wysokość mają wymienione góry?
2. Jesteś w Krakowie na Wawelu, skąd zamierzasz udać się na kopiec Kościuszki . Zmierzyłeś na planie miasta w skali 1: 20 000 drogę , którą musisz przebyć. Okazało sie , że ma ona 15cm.
a) Oblicz, ile wynosi rzeczywista odległość między Wawelem a kopcem Kościuszki w Krakowie.
b) Ile czasu potrzebujesz , aby przejść z Wawelu na kopiec Kościuszki, jeśli idziesz z prędkością 3,2 km/h?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T14:50:15+01:00
Mount Everest 8848m n.p.m
Mont Blanc 4810 m n.p.m
Rysy 2499 m n.p.m

1:20000 = 1cm to 200 m

200 *15 = 3000 m = 3 km

Potrzebujesz ok. 52 min
9 4 9
2009-12-31T16:52:30+01:00
2499 m n.p.m. = Rysy
2499 m.n.p.m. + 2308 m.n.p.m. = 4807 m.n.p.m. = Mont Blanc
8848 m.n.p.m. = Mount Everest