1.podaj po jednym przykładzie do każdej jednostki systematycznej .
Rodzaj -
Królestwo - zwierzęta
Gatunek -
Gromada-
Typ-
2.znaznacz nazwę nauki, która zajmuje się porządkowaniem i klasyfikowaniem wszystkich organizmów żyjących na Ziemii.
a) genetyka
b) klasyfikacja
c) systematyka
d) anatomia
z Góry Dzięki :]

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-31T14:52:27+01:00
1. jednostka systematyczna - SARNA
Rodzaj - Capreolus
Królestwo - zwierzęta
Gatunek - sarna
Gromada - ssaki
Typ - strunowce


Rząd - parzystokopytne
Rodzina - jeleniowate

2. c.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T14:54:11+01:00
Zad.1 Systematyka człowieka:
Królestwo- zwierzęta
Podkrólestwo- tkankowce
Typ- strunowce
Podtyp- kręgowce
Gromada- ssaki
Podgromada- łożyskowce
Rząd- naczelna
Rodzina- człowiekowata
Rodzaj- człowiek
Gatunek- człowiek rozumny (myślący)
Zad.2
c-systematyka
2009-12-31T15:54:34+01:00
Ad. 1
królestwo - zwierzęta
typ - strunowce
gromada - ssaki
rząd - gryzonie
rodzina - myszowate
rodzaj - mysz
gatunek - mysz polna

Ad. 2
c) systematyka