Odpowiedzi

2009-12-31T17:51:26+01:00
S=?
s=150m+s/3+s/6
s=150m+3s/6=150m+s/2
s/2=150m
s=300m
1 1 1
2009-12-31T18:27:13+01:00
X - długość całego mostu
1/6x - szerokość rzeki
⅓x - zachodzi na drugi brzeg
150m - zachodzi na I brzeg
x - ⅓x - 1/6x = x - 2/6x - 1/6x = 3/6x = ½x - zachodzi na I brzeg

½x = 150 /*2
x = 300m

szerokość rzeki:
1/6x = 1/6 * 300m = 50m
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T22:17:56+01:00
X - długość całego mostu
1/6 x - szerokość rzeki
150 m - odcinek mostu zachodzący II brzeg
1/3 x - odcinek mostu zachodzący II brzeg
150m - zachodzi na I brzeg

Liczymy jaką wartośc całego mostu stanowi odcinek zachodzący na II brzeg z równania:
x- 1/3 x - 1/6 x = x - 2/6x - 1/6x = x - 3/6 x = 3/6x = 1/2x
150 m = 1/2 x /* 2
x = 300 m
Cały most ma 300m

Szerokośc rzeki to

1/6 * x = 1/6 * 300m = 50m
Odp. Rzeka ma szerokosc 50 metrów
2 5 2