Podstawą graniastosłupa prostego jest równoległobok o bokach 4cm i 8cm . Wysokosc rownolegloboku poprowadzona na dluzszy bok wynosi 3cm. Wysokosc graniastoslupa jest rowna 0,8 liczby 15. Oblicz:

a) Wysokosc Graniastoslupa

b) pole powierzchni bocznej

c) objętosc graniastoslupa .

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-31T15:51:26+01:00
A)
15 * 0,8 = 12 (cm)
b)
a= 4 cm
b=12 cm
P = a * b
P = 12 cm * 4 cm = 48 cm
c)
a=4 cm
b=8 cm
c=12 cm
V = a * b * c
V = 4 cm * 8 cm * 12 cm = 384 cm ³

Mam nadzieję,że jest dobrze,jeśi nie to strasznie przepraszam ;*
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T15:53:57+01:00
A].
h=0,8*15=12

b].
Pb=2*P1 + 2*P2
P1=8cm*12cm=96cm2
P2=4cm*12cm=48cm2
Pb=2*96cm2 + 2*48cm2=288cm2

c].
V=a*b*c
V=8cm*4cm*12cm=384cm3