Czołg na gąsienicach porusza się względem nieruchomego obserwatora z prędkością 5m/s. Z jaką prędkością i w którą stronę porusza się w tym czasie:
a) górna część gąsienicy względem powierzchni ziemi?
b) górna część gąsienicy względem korpusu czołgu ?
c) dolna część gąsienicy względem powierzchni ziemi?
d) dolna część gąsienicy względem korpusu czołgu ?

2

Odpowiedzi

2009-12-31T16:21:09+01:00
Odp.b ale nie wiem czy dobrze:(
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T16:31:30+01:00
A)górna część gąsienicy porusza się z prędkością 10m/s ,prędkość ta jest sumą prędkości gąsienicy względem korpusu oraz prędkości czołgu względem Ziemi,jedna i druga predkość wynosi 5m/s.
b)górna część względem korpusu porusza się z prędkością 5m/s,w tę samą stronę.
c)dolna część względem powierzchni Ziemi jest nieruchoma.Prędkość jest różnicą prędkości gąsienicy względem korpusu i prędkości względem Ziemi.Zwroty prędkości są przeciwne,a wartości takie same.
d) dolna część względem korpusu porusza się z prędkością 5m/s,ale w przeciwną stronę
2 4 2