Obserwujac zużyie benzyny w swoim samochodzie , pan Nowak stwierdział ze jesili wystartuje z pełnym bakiem i bedzie jechał po outostradzie ze stała predkością to zaaleznosc liczby litrów benzyny w baku (y) od liczby przejechanych kilometrów (x) wyraza sie wzorem y=-0,05x+45.
a) ike benzyny zostanie w baku po przejechaniu 200km.? zapisz obliczenia
b) jaka pojemność ma bak tego samochodu .?
c) na przejechanie ilu kilometrow wystarczy pełny bak .? zapisz obliczenia
d) przekształc wzor pana Nowaka -wyznacz x w zalezność od y

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T16:18:56+01:00
A)podstaw x=200,to y=-0,05*200+45=-5*2+45=-10+45=35 litrów zostanie,
b)na początku jazdy: x=0 to y=45 litrów- pojemność baku (pełny bak),
c)jakie x daje y=0 (pusty bak): -0,05x+45=0 <=> 5x-4500=0 <=> x=900
km - miejsce zerowe danej funkcji - tyle km może przejechać pan
Nowak na pełnym baku (45 litrów)),
d)... 100y=-5x+4500 <=> x-900=-20y <=> x=-20y+900.
2009-12-31T16:29:44+01:00
A) y = -0,05x +45
y = -0,05 * 200 +45 = -10 + 45 = 35 l
d) y = -0,05x +45
0,05x = 45-y
x = 900 - 20y
c) 45/ 0,05 = 900km

b) pojemność 45 l