Odpowiedzi

2009-12-31T16:59:25+01:00
80g+20g=100g
5%*80g+4g
licze na najlepszą odp bo odpowiedzialam jako pierwsza i dobrze :) pozdrawiam i z góry dziękuje.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T17:00:10+01:00
Mieliśmy 80g solanki o stężeniu 5%
czyli masa soli wynosiła 5% x 80 = 4g

dolano 20g wody, czyli nasza solanka waży teraż 80g + 20g = 100g ale zawiera nadal 4g soli

aby obliczyć stężenie roztworu wystarczy masę soli podzielić przez masę roztworu i pomnożyć przez 100%

4:100x 100% = 4%

Odp. Otrzymany roztwór jest czteroprocentowy
1 5 1