Przeczytaj poniższy tekst i wykonaj polecenia z nim związane.

Fileas Fogg główny bohater jednej powieść Juliusza Vernea postanowił w ciągu 80 dni odbyć podroż dookoła świata. Wyruszył z Londynu 2 października 1872r. o godzinie 8.45 wieczorem, udając się na wschód w stronę Suezu. Każdego dnia robił zapiski i przedstawiał odpowiednio zegarek, mając świadomość przekraczania stref czasowych. Wracając do Londynu, zapisał w dzienniku: 80 dzień podróży - 21 grudnia godzina 8.50 wieczór . Z zapisków wynikało , że przedsięwzięcie nie udało się. Bohater spóźnił się o 5 minut. Nasz podróżnik był jednak w błędzie. Przybył do celu 20 grudnia, czyli cała dobę wcześniej niż sądził.


Pytanie: Wytłumacz , w jaki sposób doszło do tej pomyłki.
Proszę o szybką pomoc!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T16:54:50+01:00
Zapomniał o miendzynarodowej lini zmiany daty. Tak naprawde świat objechał w 79 dni
licze na najlepszą
2009-12-31T16:55:55+01:00
Gdy przekroczył międzynarodową linię zmiany daty, nie zmienił jej.
Kiedy szedł, dni skracały się o 4 minuty, tyle razy ile stopni przebył w tym kierunku. Więc jeśli pomnożymy to przez 365 stopni przez 4 minuty daje nam 24 godziny, czyli jedną dobę, tą którą zyskał bohater. Jest to związane z ruchem obrotowym Ziemi, który odbywa się od zachodu na wschód.
2009-12-31T17:00:14+01:00
Normalnie przekroczył granice zmiany daty, która znajduje się pomiędzy Ameryką Połnocną a Azją