Odpowiedzi

2009-09-16T19:53:38+02:00
Występowanie fluoru :
- ryby
-wątroba
-woda wodociągowa
-herbata

Jest składnikiem kości i szkliwa zębów, chroni przed próchnicą.
Skutki niedoboru to próchnica i ubytki zębów.

Występowanie magnezu :
-rośliny,głównie zielonolistne
-kakao gorzkie
-koper
-pestki dyni

Jest składnikiem kości i zębów, mięśni, wchodzi w skład chlorofilu.

Skutki niedoboru magnezu to :
-apatia
-słabość
-skurcze i drżenie mięśni
-konwulsje

Występowanie cynku :
-jogurty
-produkty zbożowe
-ostrygi
-czerwone mięso
-orzechy ziemne
-nasiona słonecznika

Cynk jest składnikiem wielu enzymów, bierze udział w trawieniu białek, niezbędny do funkcjonowania układu odpornościowego, konieczny do syntezy związków regulujących wzrost i rozwój roślin, składnik insuliny.

Skutki niedoboru cynku to :
-utrata łaknienia
-pogorszenie wzrostu i rozwoju
-powolne gojenie się ran
-łamliwość włosów i paznokci
-choroby skóry
-zaburzenia rozwoju i czynności oczu, skóry, kości
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T21:08:23+02:00
Niestety cunku nie posiadam :P

fluor:
Występowanie :
herbata, nasiona roślin strączkowych, ryby morskie
znacznie :
bieze udział w wytwarzania hormonów potrzebnych do wzrostu człowieka, rozwoju muzgu i układu nerwowego
Sk. Niedoboru:
zaburzenia wzrostu, choroby układu nerwowego


magnez:
wyst:
rośliny strączkowe, pestki dyni, banany, orzechy, kakao
znaczenie:
wpływa na przemianę cukrów, wit. C, umożliwia pracę układu nerwowego i serca
sk. niedob:
zaburzenia pracy serca, migreny
1 2 1