Jaki to kwas?

1) jest słabym kwasem, łatwo ulega kondensacji, tworząc długie łańcuchy lub struktóry trójwymiarowe

2) Jest ciałem stałym, składnikiem stearyny, nie rozpusza się w wodzie.




I jeszcze mam pytanie. Weźmy np. zadanie typu "spośród tlenków o podanych wzorach wybierz tylko te, które w reakcji z wodą tworzą zasady. Napisz odpowiednie równania reakcji chemicznych".

I teraz wiadomo, że bedą to tlenki metali aktywnych I i II grupy poza (wlasnie - poza czym?), a także tlenki innych grup. Te innych grup mogę wyczytać z wykresu rozpuszczalności, ale bardzo jest to niejasne. Skąd mam wiedzieć na sprawdzianie, czy Cu2O zalicza się do tej grupy czy nie?

z góry dziękuję i Szczęśliwego Nowego Roku..;)

2

Odpowiedzi

2009-12-31T18:04:23+01:00
1.pierwszego zadania to i ja nie wiem

2.a jeżeli chodzi o drugie to nie jest to wcale tak skomplikowane.
Poprostu najprosciej mówiąc to:

jak masz tlenek niemetalu np. CO2 to w reakcji z wodą będzie tworzył sie kwas

a jak masz tlenek metalu np.Cu2O to w reakcji z wodą będzie tworzyła sie zasada.

Czyli metale tworzą zasady a niemetale kwasy.
np. SO2+ H20=> H2SO3 i teraz jest kwas siarkowy (IV)
np. K2O+ H2O=> 2KOH

Miłego sylwestra:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T21:12:36+01:00
1 zadanie
Chodzi o Kwas palmitynowy

2 zadanie
tlenki wszyskich metali I II grupy za wyjątkiem tlenku berylu (BeO) tworzą tlemnki zasadowe, a tlenki zasadowe w reakcji z wodą tworzą zasady.