Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T18:43:09+01:00
X - kilometry przebyte 1. dnia
2x - kilometry przebyte 2. dnia
x-5 - kilometry przebyte 3 dnia


x + 2x + x - 5 = 39

4x = 44
x=11

Uczniowie przebyli 11 km pierwszego dnia.
9 4 9
2009-12-31T18:45:12+01:00
X - droga przebyta pierwszego dnia
2x - droga przebyta drugiego dnia
x - 5 - droga przebyta trzeciego dnia

39 - cała droga

możesz zapisac teraz równanie:

x + 2x + x - 5 = 39
4x = 39 + 5
4x = 44 I : 4
x = 11

Pierwszego dnia przebyli drogę o długości 11 km

6 5 6
  • Roma
  • Community Manager
2009-12-31T23:53:38+01:00
1 dzień: x
2 dzień: y = 2x (bo, drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia)
3 dzień: z = x - 5 (bo, trzeciego o 5km mniej niż pierwszego)
Podczas trzydniowej pieszej wycieczki uczniowie przeszli 39 km, czyli
x + y + z = 39
x + 2x + x - 5 = 39
x + 2x + x = 39 + 5
4x = 44 /:4
x = 11
Odp. Uczniowie pierwszego dnia przeszli 11 km.
5 4 5