Odpowiedzi

2009-09-16T16:41:52+02:00
Kurczak z chili
Jest to bardzo pikantna potrawa, należy więc uważać, aby nie dodać zbyt dużo chili. Białko ubić na miękką pianę. Delikatnie zmieszać z solą, łyżką oleju i mąką. Rozlać masę cienką warstwą na pokrojonego w kawałki (na raz do ust) kurczaka. Paprykę pokroić w dużą kostkę (4 cm). Podgrzać pozostały olej
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T16:46:27+02:00

Przepis na naleśniki:

• 150 g mąki
• 1 łyżeczka cukru pudru
• 2 jajka
• 240 ml mleka
• szczypta soli
• 3 łyżki roztopionego masła lub oleju
• olej roślinny do smażenia

Wykonanie:

Mąkę przesiać, dodać cukier puder, jajka, mleko i sól. Zmiksować, przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut. Przed samym smażeniem dodać do ciasta roztopione masło lub olej i wymieszać. Naleśniki można smażyć na suchej patelni (tylko pierwszego naleśnika usmażyć na oliwie) lub też wszystkie kolejne naleśniki smażyć na tłuszczu.

Więcej opcji...

* Naleśniki smażyć z dwóch stron na średnio rozgrzanej patelni teflonowej z cienkim dnem.
* Naleśniki można smażyć od razu, nie czekając 30 minut, ale najlepsze są i najlepiej się smażą naleśniki z ciasta, które “odpoczęło”.
* Naleśniki można smarować dżemem, musem jabłkowym lub smażonymi na maśle owocami np. brzoskwiniami. Można je też przekładać nadzieniem z sera białego (przepis poniżej).
* Naleśniki z nadzieniem można składać w trójkąty lub zwijać w rulony. W takiej postaci można je odgrzewać na patelni na wolnym ogniu. Podawać np. z dodatkiem bitej śmietany lub kwaśnej i gęstej śmietany czy też jogurtem owocowym. Dobrze smakują posypane cukrem pudrem.
2009-09-16T16:48:36+02:00
Babka

6 jajek
1.5szklanki cukru
1szklanka mąki pszennej
1szklanka mąki ziemniaczanej
2łyżki octu
6 łyżek oleju
1 kostka margaryny
1 mały proszek do pieczenia (ok.2łyżeczek)

żółtka utrzeć z cukrem. Cały czas ucierając dodać margarynę, olej, ocet, przesiany proszek z mąką pszenną i ziem. na końcu dodać ubitą pianę. Do mniejszej części ciasta dodać kakao i upiec. Smacznego!