Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T02:04:04+01:00
Co jest dziedziną funkcji f(x)=1-x/√-x+6?
Mianownik jest cały pod pierwiastkiem.

f(x)=1-x/√-x+6

mianownik nie może być zerem i pod pierwiastkiem musi być liczba nieujemna, co daje nam:
-x+6>0
-x>-6
x<6
x∈(-∞,6)
10 5 10
2010-01-01T02:04:21+01:00
Co jest dziedziną funkcji f(x)=1-x/√-x+6

w mianowniku nie może być zero, a ponieważ w mianowniku jest pierwiastek, to wyrazenie pod pierwiastkiem musi > 0

-x+6 > 0
-x > -6 /:(-1)
x < 6 ( przy dzieleniu przez liczbę ujemna zmienia sie znak nierównośco na przeciwny

Df = ( -∞ , 6)
8 4 8