Załóżmy, że 30 milionów Polaków jest uprawnionych do głosowania w wyborach do Sejmu. Pewną partię poparło w wyborach 40 % głosujących. Frekwencja wynosiła 60 %. Ile procent Polaków głosowało na kandydatów tej partii, jeżeli przyjmiemy, że Polska ma 40 mln obywateli?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T11:41:19+01:00
60% z 30mln=0,6×30mln=18 000 000 ludzi głosowało
40% z 18 000 000=0,4×18 000 000=7 200 000 ludzi poparło tę partię
40 000 000=100%
7 200 000=x%
x=7200000 ×100:40000000=18%
odp.18% polaków poparło partię
pozdrawiam
6 3 6
2010-01-01T11:42:39+01:00
30mln*60%=18mln - ilość obywateli uprawnionych do głosowania, którzy zagłosowali

18mln*40%=7,2mln

7,2mln/40mln=0,18
0,18*100%=18%
4 3 4
2010-01-01T17:23:19+01:00
60% z 30mln=0,6×30 mln=18 000 000
40% z 18 000 000=0,4×18 000 000=7 200 000
40 000 000=100%
7 200 000=x%
x=7200000 ×100:40000000=18%
3 5 3