Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T11:51:35+01:00
Ogólnie to się dodaje wszystko do siebie, a tu niżej masz dokłądniej

Potrzebne Ci będą: tabele kaloryczne, waga kuchenna lub tabele miar domowych oraz chęci :)

- Tabele kaloryczne - a jeszcze lepiej tabele wartości odżywczych zawierające oprócz kalorii także ilość białka, tłuszczu i węglowodanów w każdym produkcie. Liczy się bowiem nie tylko ilość kalorii, ale także jakość tego co jesz. Jeśli w diecie będzie za dużo tłuszczu (ponad 25-30% kalorii) lub węglowodanów, a za mało białka, witamin i składników mineralnych - dieta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Tabele kaloryczne możesz kupić w księgarni lub znaleźć w internecie. W tym drugim przypadku radziłabym jednak zwrócić uwagę na to kto umieścił je na swojej stronie? Czy jest to lekarz, dietetyk lub instytucja zajmująca się żywieniem czy też raczej osoba prywatna. Zwykle, tym pierwszym można bardziej zaufać.
Ważne jest też ile produktów jest w danych tabelach - oczywiście im więcej tym lepiej. Nie warto korzystać z tabel, które mają mniej niż 500 produktów (optymalnie - powyżej 1000).

Informacji o wartości odżywczej możesz szukać także na opakowaniach poszczególnych produktów. Niestety, zwykle nie ma jej na produktach najbardziej kalorycznych np. słodyczach, snakach, alkoholach, pizzach i innych daniach typu fast food. Warto więc, aby Twoje tabele uwzględniały te właśnie produkty.

- Waga kuchenna lub tabele miar domowych - ilość kalorii podaje się zwykle w przeliczeniu na 100g produktu. Tak więc aby liczyć kalorie musisz wiedzieć ile gram danego produktu zjadłaś. Ma to stosunkowo małe znaczenie w przypadku niskokalorycznych warzyw (średnia porcja = 150g to zaledwie ok. 25-40 kcal), ale bardzo duże przy innych produktach. Dla porównania: cienki plasterek żółtego sera może ważyć 10g = 34 kcal, zaś gruby nawet 40g = 136 kcal. Te 30g różnicy (ilość przecież bardzo mała) to aż 100 kcal - warto o tym pamiętać robiąc sobie kanapkę.

2010-01-01T11:52:33+01:00
Dodajesz do siebie kalorie np. ser żółty jeden plasterek 30 kcal+szynka jeden plasterek 100 kcal= 130 kcal to był przykład tak liczy sie kalorie.

Ciesze sie że mogłam pomóc.