1.Poszereguj surowce mineralne na poszczególne grupy surowców:
a)surowce energetyczno-chemiczne
b)surowce chemiczne
c)surowce hutnicze
d)surowce skalne

Surowce do pogrupowania: siarka, wapienie, ropa naftowa, fosforyty, rudy żelaza, granity, gaz ziemny, bazalty, rudy miedzi, węgiel brunatny, rudy cynku i ołowiu, węgiel kamienny, piaskowce, sól kamienna, żwiry, marmury, piaski

2.Które z wyżej wymienionych surowców występują w Polsce w dużych ilościach i można je eksportować?
3. Które surowce z wyżej wymienionych muszą być w znacznych ilościach importowane?

Pomóżcie proszę ;D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T12:11:17+01:00
Surowce chemiczne: siarka, sól kamienna, fosforyty
surowce skalne: żwiry, marmury piaski, granity,bazalty,
surowce hutnicze: rudy żelaza, rudy miedzi, rudy cynku i ołowiiu,

2. węgiel kamienny,
2 3 2
2010-01-01T12:27:57+01:00
1.
*Surowce energetyczno - chemiczne
węgiel kamienny, węgiel brunatny, ropa naftowa, gaz ziemny

*Surowce chemiczne
sól kamienna, siarka, fosforyty

*Surowce Skalne
granity, bazalty, marmury, piaskowce, wapienie, żwiry, piaski

*Surowce Hutnicze
rudy cynku i ołowiu, rudy miedzi, rudy żelaza

2. W Polsce w dużych ilościach występuje węgiel kamienny , rudy metali - miedzi , cynku i ołowiu a także sól kamienna , piaski i żwiry .

3.Polska jest uboga w ropę naftową a także żelazo więc trzeba te surowce importować .

1 2 1
2010-01-01T12:29:00+01:00
1.Surowce Energetyczne:
ropa naftowa,węgiel kamienny, gaz ziemny,
Surowce Chemiczne:
siarka, sól kamienna,
Surowce Hutnicze:
rudy miedzi, rudy cynku i ołowiu,
Surowce Skalne:
wapienie, granity, bazalty,piaskowiec,żwir, marmur, piasek,fosforyty
2.W polsce w dużych ilościach występują. surowce energetyczne np. ropa naftowa-39%, np. surowce chemiczne- 30%.W dużych ilościach eksportuje się właśnie m in. ropę naftową oraz węgiel kamienny.
3.W znaczych ilościach muszą być importowane właśnie jak napisałam ropa naftowa, węgiel kamienny oraz węgiel brunatny.
Mam nadzieję, że mogłam ci pomóc. Właśnie z przyrody omawialiśmy tą lekcje, więc to jest proste:)
3 5 3