Uzupełnij zdania
a) . .................. to organizmy jedno-lub wielokomórkowe.
Niektóre są cudzożywne, a inne - samożywne
b) . Wszystkie........................ są organizmami cudzożywnymi.
Ich ciało zbudowane jest z jednej lub wielu komórek , które mają chitynowe ściany komórkowe.
c). Komórki....................... nie zawierają jądra.
Niektóre z tych organizmów są samożywne , a inne - cudzożywne .
Są one organizmami jednokomórkowymi .



2.
podane nazwy chorób oznacz odpowiednią literą
Choroby bakteryjne -- B
Coroby wirusowe--W


angina
grypa
czerwonka
grużlica
żółtaczka
AIDS
choroba wrzodowa żołądka

3.
Do charakterystyki poszczególnych grup protistów dopisz odpowiednią nazwę

Charakterystyka Gr.protistów


organizmy jedno-i wielokomórkowe , samożywne |
Wystepują głównie w wodzie lub środowisku |
wilgotym . Ich komórki mają ściany komórkowe . |


Posiadają zdolność ruchu. Są jednokomórkowe.
Wiele z nich wywołuje choroby.




Występują na wilgotnych powierzchniach
drewna lub kamieni . Rozkładają sczątki roślinne
i zwierzęce.






4. Prawda czy fałsz
Bakterie są organizmami jednokomórkowymi .
Wirusy to organizmy złożone z jednej komórki.
Grzyby rozmnażają się zarówno bezpłciowo , jak i płciowo.
Bakterie rozmnażają się przez fermentację .
Grzyby to organizmy wyłącznie jednokomórkowe .
Protisty nie wykazują zdolności do poruszania się.
Bakterie mogą oddychać zarówno tlenowo jak i beztlenowo .



Proszę o szybką dobrą odpowiedz ; ) z góry thx ; ))

3

Odpowiedzi

2010-01-01T12:40:26+01:00
1 .
a) protisty to organizmy jedno-lub wielokomórkowe.
Niektóre są cudzożywne, a inne - samożywne
b) . Wszystkie grzyby są organizmami cudzożywnymi.
Ich ciało zbudowane jest z jednej lub wielu komórek , które mają chitynowe ściany komórkowe.
c). Komórki bakterii nie zawierają jądra.
Niektóre z tych organizmów są samożywne , a inne - cudzożywne .
Są one organizmami jednokomórkowymi .

podane nazwy chorób oznacz odpowiednią literą
Choroby bakteryjne -- B
Coroby wirusowe--W


angina - W
grypa - W
czerwonka - B
grużlica - W
żółtaczka - B
AIDS - W
choroba wrzodowa żołądka - B

3.
Do charakterystyki poszczególnych grup protistów dopisz odpowiednią nazwę

Charakterystyka Gr.protistów


organizmy jedno-i wielokomórkowe , samożywne | - protisty roślinopodobne
Wystepują głównie w wodzie lub środowisku |
wilgotym . Ich komórki mają ściany komórkowe . |


Posiadają zdolność ruchu. Są jednokomórkowe.
Wiele z nich wywołuje choroby. - bakterie




Występują na wilgotnych powierzchniach
drewna lub kamieni . Rozkładają sczątki roślinne -
i zwierzęce. - Saprofity i saprobionty ( nie zbyt pamietam nazwę )






4. Prawda czy fałsz
Bakterie są organizmami jednokomórkowymi . - P
Wirusy to organizmy złożone z jednej komórki. - F
Grzyby rozmnażają się zarówno bezpłciowo , jak i płciowo. - F
Bakterie rozmnażają się przez fermentację . - F ( Fragmentacja)
Grzyby to organizmy wyłącznie jednokomórkowe . - F
Protisty nie wykazują zdolności do poruszania się. - F
Bakterie mogą oddychać zarówno tlenowo jak i beztlenowo . - P
mam w podręczniku dokładnie napisane ''Grzyby rozmnażają się zarówno bezpłciowo jaki i płciowo" więc radzę patrzeć co przepisujecie :) i bakterie nie należą do protistów tam powinno być pierwotniaki
2010-01-01T12:47:31+01:00
1.
a)protisty
b)grzyby
c)Procaryota (bezjądrowe)

2.
Bakteryjne :
czerwonka, gruźlica, angina, choroba wrzodowa żołądka,
Wirusowe:
AIDS, żółtaczka, grypa, angina,

3.
1 charakterystyka : protisty roślinopodobne (glony)
2 charakterystyka : protisty zwierzęcopodobne (pierwotniaki)
3 charakterystyka : protisty grzybopodobne

4.
1 zdanie PRAWDA
2 zdanie FAŁSZ
3 zdanie PRAWDA
4 zdanie FAŁSZ
5 zdanie FAŁSZ
6 zdanie FAŁSZ
7 zdanie PRAWDA
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-01T13:01:32+01:00
1.
a) Protisty to organizmy jedno-lub wielokomórkowe. Niektóre są cudzożywne, a inne – samożywne.
b) Wszystkie grzyby są organizmami cudzożywnymi. Ich ciało zbudowane jest z jednej lub wielu komórek, które mają chitynowe ściany komórkowe.
c). Komórki bakterii nie zawierają jądra. Niektóre z tych organizmów są samożywne , a inne – cudzożywne. Są one organizmami jednokomórkowymi .

2.
Choroby bakteryjne - B
Choroby wirusowe -W

angina - B
grypa - W
czerwonka - B
gruźlica - B
żółtaczka - W
AIDS - W
choroba wrzodowa żołądka - B

3.
Glony
organizmy jedno-i wielokomórkowe , samożywne. Występują głównie w wodzie lub środowisku wilgotnym . Ich komórki mają ściany komórkowe.

Pierwotniaki
posiadają zdolność ruchu. Są jednokomórkowe. Wiele z nich wywołuje choroby.

Grzyby
Występują na wilgotnych powierzchniach drewna lub kamieni . Rozkładają szczątki roślinne
i zwierzęce.

4.
Prawda (P)
Fałsz (F)

Bakterie są organizmami jednokomórkowymi . (P)
Wirusy to organizmy złożone z jednej komórki. (F)
Grzyby rozmnażają się zarówno bezpłciowo, jak i płciowo. (P)
Bakterie rozmnażają się przez fermentację. (F)
Grzyby to organizmy wyłącznie jednokomórkowe. (F)
Protisty nie wykazują zdolności do poruszania się. (F)
Bakterie mogą oddychać zarówno tlenowo jak i beztlenowo. (P)
4 3 4