Odpowiedzi

2010-01-01T12:30:37+01:00
X zł-100%
7,20zł-30%
________________
x=(w liczniku) 7,20*100/(w mianowniku) 30
x= 24

24-7,20= 16,80

odp. Na początku Zosia miała 16,80zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T12:32:20+01:00
7,2zł=30%x
x-cena książki
x zł=100%
x=7,2×100:30=24zlł= cena książki
24-7,2=16,8zł - tyle miała zosia na poczatku
pozdrawiam
2010-01-01T13:00:39+01:00
7,20----30%
x --------70%

x=7,20 * 70/30
x=16,80 zł.--tyle pieniędzy miała Zosia na początku.

16,80+7,20=24zł.-tyle kosztowała książka.