Odpowiedzi

2010-01-01T13:02:30+01:00
Wigilia(jako cały dzień)
-post
-ubieranie choinki
- przygotowywanie wieczerzy
-prezenty przynosi aniołek

Wieczerza:
- pierwsza gwiazdka
-12 potraw
- zupy: barszcz z uszkami, zupa rybna, grzybowa z suszonych owoców
- ryby: karp, śledź
-kutia
- sałatka jarzynowa
-Owoce: orzechy włoskie, mandarynki, pomarańcze
- opłatek

Zwyczaje
- dzielenie się opłatkiem
-sianko i pieniądze pod talerzem
- czytanie Biblii
-śpiewanie kolęd
-Pasterka
-jedno miejsce dla nieznajomego gościa
2 5 2
2010-01-01T13:04:30+01:00
Wigilia w domach wygląda tak: stół nakryty białym obrusem,pod którym jest położone sianko.Na stole stoi zapalona świeczka i nakryte miejsca dla domowników zawsze jest jedno miejsce więcej.Na stole pojawiają się potrawy,np.karp,barszcz z uszkami,kapusta z grzybami.Przed wieczerzą wszyscy dzielą się opłatkiem i zasiadają do kolacji,następnie po wieczerzy wszyscy wspólnie kolędują i wymieniają się prezentami.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T13:07:57+01:00
Wigilia w polskich domach wygląda tak:
Zawsze zostawiamy jedno miejsce dla nieznajomego gościa, którym może być np. sam Pan Jezus, który uczestniczy w życiu każdego człowieka. Czekamy, aż zabłyśnie pierwsza gwiazdka i wtedy zaczynamy kolację. Najpierw któreś z domowników czyta fragment Pisma Świętego. Następnie dzielimy się opłatkiem w chwili tej każdy może sładać życzenia innej osobie.Potem zaczynamy jeść kolację składającą się z 12 posiłków. Tradycyjnie najpierw jemy Barszcz z uczkami. Jest to zazwyczaj ulubione danie domowników. O godzinie 24:00 idziemy do kościoła na Pasterkę, abe pomodlić się np. za rodzinę oraz przyjaciół.

Mam nadzieję, że pomogłam:):):)
2 3 2