Napięcie w uzwojeniu wtórnym transformatora ma wartość 46V , a natężenie płynącego w tym uzwojeniu prądu wynosi 100A. Oblicz natężenie prądu w uzwojeniu pierwotnym, podłączonym do napięcia 230V. Czy podłączony do uzwojenia pierwotnego bezpiecznik 16A zadziała?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T13:46:08+01:00
Moc strony pierwotnej równa się mocy strony wtórnej
P1=P2
U1*I1=U2*I2
I1=U2*I2/U1=46V*100A/230V=20A
bezpiecznik zadziała
2 5 2
2010-01-01T18:33:29+01:00
Pierwsze rozwiązanie jest dobra ale:
I1 = 20 A więc bezpiecznik 16 A ulegnie przepaleniu (stopieniu jeżeli jest to topikowy bezpiecznik lub wyłączeniu np. tzw. automatyczny) bo natężenie w obwodzie jest większe niż max bezpiecznika.
1 5 1