Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T13:55:03+01:00
- reguluje wzrost i funkcjonowanie komórek
- wpływa dodatnio na system nerwowy i mózg, decyduje o dobrym samopoczuciu psychicznym
- zapobiega uszkodzeniom tzw. cewy nerwowej u rozwijającego się w łonie matki dziecka, ma pozytywny wpływ na wagę i rozwój noworodków
- bierze udział w zachowaniu materiału genetycznego, w przekazywaniu cech dziedzicznych komórek, reguluje ich podział
- usprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego, uczestniczy w tworzeniu soku żołądkowego, zapewnia sprawne działanie wątroby, żołądka i jelit
- jest czynnikiem antyanemicznym, pobudza procesy krwiotwórcze, czyli powstawanie czerwonych krwinek
- chroni organizm przed nowotworami (szczególnie rakiem macicy)
2010-01-01T14:25:05+01:00
Zapobiega powstawaniu wad wrodzonych.
Przeciwdziała anemii ;
nadaje skórze nowy wygląd, opóźnia siwienie włosów.

niedobór ma wpływ na zaburzenia trawienia, uszkodzenie układu nerwowego płodu i zmiany w śluzówkach