Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T14:45:03+01:00
No to tak...
obliczamy z twierdzenia pitagorasa przekatna szafy czyli :
kw-do kwarratu
240kw+40kw=xkw
57600+1600=xkw
x= pierwiastek59200
x~243
250>243
a pokoj ma wysokosc 250 m wiec jak szafa bd sie przewracac to nie dotknie sufitu wiec moze sie przewrocic:)
Mam nadzieje ze pomoglam jak cos to prywatny jak by cos bylo nie zrozumialeee ;DD
2010-01-01T15:12:35+01:00
Dane:
2m 40cm = 2,4m - wysokość szafy (a)
40cm = 0.4m - głębokość szafy (b)
2m 50cm = 2,5m - wysokość pokoju
Obliczamy największą wysokość jaką szafa może uzyskać przechylając się od podłoża (przekątną szafy) - c

Korzystam z tw. Pitagorasa:

a²+b²=c²

(2.4)²+(0,4)²=c₂
5,76+0,16=c²
5,92=c²
c=∧5,92
c=2.44m (w przybliżeniu wychodzi 2,4331... można zaokrąglić to do 2,44m - w takich sytuacjach nigdy nie zaokrąglamy z niedomiarem)

Sprawdzamy czy wysokość szafy w najwyższym punkcie jest mniejsza od wysokości pokoju:
2,44 [m]<2.50 [m]

Odp. Szafa może przewrócić się do przodu.

Na dole zamieszczam załącznik, który obrazuje częściowo o co chodzi.
2010-01-01T15:28:34+01:00
Czy szafa o wysokości 2m 40cm i głębokości 40cm, ustawiona wzdłuż ściany, może się przewrócić do przodu, jeżeli pokój ma wysokość 2m 50cm? - zadanie na twierdzenie Pitagorasa

a=2m40cm=2,4m
b=40cm=0,4m
liczę przekątną , bo to jest max wielkość jaką moze ta szafa do góry osiągnąć
0,4²+2,4²=x²
x²=0,16+5,75
x²=5,92
x≈2,43m co jest mniejsze od 2,5m
1 5 1