Rozczynu i odstawić na
8 godz. do wyrośnięcia.


Ciasto:

rozczyn,

1 kg mąki,

100 g oleju.


Przygotowanie:

* Do rozczynu dodać mąkę i olej, wymieszać, posypać mąką i odstawić do wyrośnięcia.
* Blaszki po wysmarowaniu masłem można posypać otrębami pszennymi.
* Gdy ciasto dwukrotnie zwiększy swoją objętość, wyłożyć na stół i uformować dwa bochenki chleba.
* Włożyć do wąskich blaszek, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia, chleb posypać makiem.
* Piekarnik nagrzać do 250˚C, wstawić blaszki z chlebem, po 10 minutach temperaturę zmniejszyć do 180˚C.
* Piec 1 godz.



ZADANIE

Do upieczenia chleba użyto 15 dag drożdży. Oblicz, ile użyto mąki, a ile wody do przygotowania rozczynu?

zapisz wszystkie obliczenia

bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T14:22:45+01:00
Jeżeli ma być 15 dag drożdży a przepis jest na 6 dag więc dzielimy:
15:6=2,5
2,5 raza trzeba wszystkie składniki zwiększyć :
1l wody * 2,5= 2,5l wody
0,5 kg = 50 dag* 2,5= 125 dag Mąki

Odp. Przygotowano 2,5l wody i 125dag mąki.
2010-01-01T17:34:56+01:00

15:6=2,5

1l wody * 2,5= 2,5l wody

50 dag* 2,5= 125 dag Mąki

Odp:Jest 2,5l wody i 125dag mąki.
2010-01-01T17:45:43+01:00

15:6=2,5
2,5 raza trzeba wszystkie składniki zwiększyć :
1l wody * 2,5= 2,5l wody
0,5 kg = 50 dag* 2,5= 125 dag Mąki