1) ROZWIĄZ RÓWNANIE: (x-1)^2-(x-2)(x+2)=9
2)rozwiaz równania:
a) x-3x^2=0
b)-2x^2+3x-7=0
c)1/2x^2-5x+3=0
3)rozwiąz nierównośc: (x+2)^2<(x-7)(x+7)
4) suma dwóch liczb wynosi 20.jeżeli pierwsza z tych liczb zwiększymy o 50%,a drugą zmniejszymy o 6,to ich suma się nie znieni .znajdz te liczby
5) rozwiąz równanie: |x-2|-2|1-2x|=-1

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T14:34:06+01:00
2)rozwiaz równania:
a) x-3x^2=0
b)-2x^2+3x-7=0
c)1/2x^2-5x+3=0



a)x-6x=0
-7x=0 /:-7
x=0


b)-4x+3x-7=0
-x= -7/:-1
x= 7


c) x-5x+3=0
-4x=-3/:-4
x=0.75
1 1 1
2010-01-01T14:50:24+01:00
1. (x-1)²-(x-2)(x+2)=9
x²-2x +1 -( x² -4)=9
x² - 2x+1 -x²+4 = 9
-2x = 4//:(-2)
x= -2

2.
a) x-3x² =0
x(1-3x)=0//:(1-3x)
x = 0

3. (x+2)2<(x-7)(x+7)
x² +4x +4<x² - 49
x²+4x - x²<-49-4
4x <-53 //:4
x <- 13,25

4. a+b = 20
1,5a= b-6=20

a+b =20
1,5a+b= 26//*(1)

a+b = 20
1,5a -b = -26

-0,5a = -6//:0,5
a= -2

-2 + b =20
b=20+2
b=22
a = -2 b =22

5. (x - 2)²- 2(1-2x)=-1
x-2 - 2+4x=-1
5x =-1+4
5x = 3//:5
x = 3/5
2010-01-01T14:51:26+01:00
5) rozwiąz równanie: |x-2|-2|1-2x|=-1

x-2-2*1-2*2x=-1
x-2-2-4x=-1
x-4-4x=-1
x-4x=-1+4
-3x=3
x=3/-3
x=-1