Witam, prosił bym o rozwiązanie 2 zadań z chemi . 1 GIM

1
Do cylindra miarowego nalano 100cm3 wody i wrzucono kulkę wykonaną z cyny o masie 43,28g. Stwierdzono że objętość wody w cylindrze zwiększyła się do 106cm3. Oblicz gęstość cyny.

2
Oblicz masę sześcianu o krawędzi 2cm, wykonanego z miedzi, więdząc że gęstośc miedzi wynosi 8,93. g/cm3.

Pozdrawiam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T17:11:30+02:00
1. Do cylindra miarowego nalano 100cm3 wody i wrzucono kulkę wykonaną z cyny o masie 43,28g. Stwierdzono że objętość wody w cylindrze zwiększyła się do 106cm3. Oblicz gęstość cyny.

106 cm3 - 100cm3 = 6cm3
D = m/v
V = 6cm3
m = 43,28g
43,28 g/6cm3 = 7,21(3)g/cm3 czyli około 7,21 g/cm3

2.Oblicz masę sześcianu o krawędzi 2cm, wykonanego z miedzi, wiedząc że gęstość miedzi wynosi 8,93. g/cm3.

V = a*a*a
V = 2cm * 2cm *2cm = 8cm3
m = v * q
m = 8cm3 * 8,93 g/cm3 = 71,44 g
Masa wynosi 71,44 g ;)
Pozdrawiam
2009-09-16T17:12:06+02:00
1.

106 cm3 -100 cm3=6 cm3

d=gęstość
d=m/V
d= 43,28 g/6 cm3≈7,21g/cm3

2.
d=m/V
m=d*V
2cm*2cm*2cm=8cm3
m=(8,93 g/cm3)*8cm3=71,44g