Odpowiedzi

2010-01-01T14:49:47+01:00
1 bok - x
2 bok - x + 5

mamy dwa boki x i dwa boki (x+5)

rozwiązanie:

2x + 2(x+5) = 38
2x + 2x + 10 = 38
4x = 28
x = 7

1 bok - 7
2 bok - 7 + 5 = 12

Pole prostokąta a x b

7 x 12 = 84 cm


zad. 2. na tej samej zasadzie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T14:50:41+01:00
Zad 1

W prostokącie w obwodzie 38 cm.Jeden z boków jest o 5 cm dłuższy od drugiego .Oblicz pole prostokąta.

I bok = x
II bok = x+5

x+x+5=38:2
2x+5=19
2x=14 |:2
x=7

I bok = 7
II bok = 7+5 = 12

pole = 7cm*12cm = 84cm²



Zad 2.

Obwód prostokąta jest równy 16 cm. Jeden z jego boków jest dwa razy krótszy od drugiego. Oblicz pole prostokąta.

I bok = x
II bok = 2x

2x+x=16:2
3x=9 |:3
x=3

I bok = 3
II bok = 2*3 = 6

pole = 3cm*6cm = 18cm²
2010-01-01T14:51:41+01:00
A)
a=x=7cm
b=x+5cm=7cm+5cm=12cm

2x+2(x+5)=38
2x+2x+10=38
4x=38-10
4x=28/4
x=7[cm]

P=ab
P=7*12=84[cm2}

b)a=x=2,2/3cm
b=2x=2*2,2/3=5,1/3cm

2x+2*2x=16
2x+4x=16
6x=16/6
x=2,2/3

p=ab
p=8/3*16/3=14.[2]cm2