1. Na zaciskach doprowadzających prąd do żarówki zmierzono napięcie równe 8V. Jaki ładunek przepłynął przez żarówkę, jeśli została jej dostarczona energia 400J.?
2. Opór dwóch równolegle połączonych oporników wynosi 4Ω natomiast opór jednego z tych oporników wynosi 12Ω. Jaki opór mają oporniki połączone szeregowo.?

2

Odpowiedzi

2010-01-01T15:11:26+01:00
1.
Dane:
U= 8V
E=400J
Szukane:
Q=?

I= q : t
E= U * I * t

E= U * q/t * t
E= U * q

q= E : U
q=50 C
czyli przepłynie ładunek 50 C

2.
połączenie równoległe:
1/r + 1/r = 1/4
1/12 + 1/r = 3/12
1/12 + 2/12 = 3/12
po skroceniu ~> 1/12+1/6=1/4
r1 = 12
r2 = 6

połączenie szeregowe:

12+6 = 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T15:36:48+01:00
1.
W=U*I*t
q=I*t
W=U*q
q=W/U=400J/8V=50C
2.
Rz=R1*R2/(R1+R2)
4=12*R2/(12+R2) mnożę na krzyż
48+4R2=12R2
-8R2=-48
R2=6Ω
Rs=R1+R2=12Ω+6Ω=18Ω
1 5 1