ZADANIE Z FIZYKI!! Na JUTRO
Bardzo prosze o pomoc w postaci dokączenia tego zadania bo nie bardzo rozumiem o co kaman xDD
Zadanie na etapie 2 gimnazjum...Z tematu książki "Energia potencjalna";D wzór na to jest Ep = m × g × h × zastąpia razy oto treśc zadania: Jaka jest masa wody która spadając z wysokości h=10m wprawia w ruch turbinę wodną, wykonując pracę W=20 000J
J=dżul
h-wysokość

No i zaczeliśmy te zadanie na lekcji więc musze je dokonczyc
Dane: Szukane:
h=10m m=?
w=20 000 J
g= 10 m/s
Ep= m × gh /:gh
ep/gh= m

2

Odpowiedzi

2009-09-16T17:16:31+02:00
Ep=m*g*h=W
m=Ep/g*h
m=20 000J/(10m/s²*10m)
m=200kg
Odp.Masa wody wynosi 200kg.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T17:16:37+02:00
W = 20 000J
g = 10 m/s (sekunda do kwadratu)
F - siła
S - droga wzor na prace W
droga moze byc rowzniez
wysokoscia czyli h W = F x S
20 000J = F x 10m
F = 20000J / 10 m
F = 2000 N
M = 2000 N/10 m/s(sekunda do kwadratu)
M = 200 kg
Masa wody wynosci 200 kg

P.s. Jak potrzebujesz zeby ci to wytlumaczyc napisz priv msg.
1 3 1