Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T15:20:38+01:00
Trzecia kosztuje x
druga 130% x
pierwsza 120% x
x + 130%x + 120%x = 105
350%x = 105
x = 105 / 350% = 105 / 3,5 = 1050 / 35 = 210 / 7 = 30

druga: 130%x = 30 * 130% = 39
pierwsza: 120%x = 30 * 120% = 36

Książki kosztowały 30, 36 i 39 zł
2010-01-01T15:20:45+01:00
I x+20%x=1,2x
II x+30%x=1,3x
III x

1,2x+1,3x+x=105
3,5x=105 |:3,5
x=30

I 1,2*30=36
II 1,3*30=39
III 30