Odpowiedzi

2010-01-01T15:24:10+01:00
Liczby mieszkańców (w przybliżeniu) Polski, Czech i Słowacji są w stosunku 390:103:54. Różnica liczb mieszkańców w Czechach i Słowacji jest równa 4,9 miliona osób. Ilu mieszkańców jest w każdym z tych krajów?

x - wspólna miara

Polska - 390x
Czechy - 103x
Słowacja - 54x

103x-54x=4,9mln
49x=4900000 |:49
x=100000

Polska - 390*100000 = 39000000 = 39mln
Czechy - 103*100000 = 10300000 = 10,3mln
Słowacja - 54*100000 = 5400000 = 5,4mln
1 5 1
2010-01-01T15:25:39+01:00
Polska: x mieszkańców
Czechy: y mieszk.
Słowacja: z mieszkańców.

y - z = 4 900 000
y / z = 103 / 54
czyli
54y = 103z

ale
y = z + 4900000
czyli
54(z+4900000) = 103 z
54z + 54 * 4 900 000 = 103z
54 * 4 900 000 = 49z
z = 54 * 100 000 = 5 400 000

y = z + 4 900 000 = 10 300 000

teraz jeszcze:
x / y = 390 / 103
103 x = 390 y
x = 390 / 103 * y = 390 / 103 * 10 300 000 = 390 * 100 000 = 39 000 000

Czyli
Polska: 39 000 000
Czechy: 10 300 000
Słowacja: 5 400 000
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T15:28:43+01:00
Polska - 390x
Czechy - 103x
Słowacja - 54x
Różnica liczb mieszkańców w Czechach i Słowacji jest równa 4,9 miliona osób więc to zapisujemy
103x-54x=4,9mln
49x=4900000 |:49
x=100000
teraz podstawiamy wszystko za x
Polska - 390*100000 = 39000000
Czechy - 103*100000 = 10300000
Słowacja - 54*100000 = 5400000
Pozdrawiam
4 4 4