Odpowiedzi

2010-01-01T15:43:22+01:00
I bok 40%x=0,4x
I bok x

x/0,4x=2,5

2,5*100%=250%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T15:51:52+01:00

a - II bok prostokata
b = 40%x = 0,4a - I bok prostokata

0,4a = 100 %
a = x%

x = (a *100%): 0,4a
x = 250%
1 5 1
2010-01-01T16:52:01+01:00
W prostakacie dlugosc pierwszego boku stanowi 40% dlugosci drugiegi boku. Jakim procentem dlugosci pierwaszego jest dlugosc drugiego boku prostakata


40%x = 0, 4x
x
x / 0, 4x = 2, 5
2, 5 * 100 % = 250 %.

Pozdrawiam :).
1 5 1