Odpowiedzi

2010-01-01T15:57:51+01:00
Polanie – plemię słowiańskie zamieszkujące Wielkopolskę, które doprowadziło do powstania pierwszego państwa na ziemiach dzisiejszej Polski. Z plemienia Polan wywodziła się dynastia Piastów.


Polska (oficjalnie Rzeczpospolita Polska) – państwo położone w Europie Środkowej nad Morzem Bałtyckim. Graniczy z Niemcami (na zachodzie), Czechami i Słowacją (na południu), Ukrainą i Białorusią (na wschodzie), na północnym wschodzie z Litwą oraz na północy z Rosją (obwód kaliningradzki). Ponadto polska granica wyłącznej strefy ekonomicznej na Bałtyku graniczy ze strefami Danii i Szwecji. Pod względem powierzchni zajmuje 68. miejsce na świecie i dziewiąte w Europie. Pod względem zaludnienia zajmuje 33. miejsce na świecie. Kraj jest podzielony na 16 województw, które dzielą się na powiaty i gminy.


Myśle ze dobrze ;)
pozdrawiam :]
6 3 6
2010-01-01T16:09:45+01:00
Polanie – plemię słowiańskie zamieszkujące Wielkopolskę.

---------------------------------------------------------------------------------

Polska – państwo położone w Europie Środkowej nad Morzem Bałtyckim.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T16:20:28+01:00
A. Polanie - wywodzone jest od słowa pole, w związku z rolnictwem jako głównym zajęciem plemienia, albo zamieszkiwaniem przez nich niezalesionych terenów
[było to plemię zamieszkujące obecną Wielkopolskę;]

b. Polska - wywodzi się od plemienia Polan, zamieszkującego tereny obecnej Wielkopolski.
[z plemienia Polan wywodziła się dynastia Piastów.]

istnieje także teoria, która mówi:
"[...] dawno temu ziemia Polan była nazywana ziemią polską, czyli znaczyło to nic innego, jak ziemią polną. W ten sposób powstała nazwa Polska."
9 4 9