Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T15:58:42+01:00
1.

* W. Lipiński, Walka zbrojna o niepodległość Polski w latach 1905 - 1918, Warszawa, 1990
* J. Haller, Pamiętniki. Z wyborem dokumentów i zdjęć, Londyn 1964
* H. Przybyłowski, Chrześcijańska Demokracja i Narodowa Partia Robotnicza w latach 1926-1937, Warszawa 1980
* O. Terlecki, Generał Sikorski, t. 1, Kraków 1986
* Władze RP na obczyźnie podczas II wojny światowej, pod red. Z. Błażyńskiego, Londyn 1994
* T. Kryska-Karski, S. Żurakowski, Generałowie Polski Niepodległej, Warszawa 1991
* S. Czerep, II Brygada Legionów Polskich, Warszawa 1991
* I. Modelski, Dlaczego podczas II wojny światowej nie powstała Armia Polska w Ameryce?, (w:) "Komunikaty Towarzystwa im. Romana Dmowskiego", t. II, cz. 1, Londyn 1979/1980

2.
* The Lands of Partitioned Poland, 1795-1918, Piotr Wandycz, Donald Warren Treadgold, Peter F. Sugar
* University of Washington Press 1974

3.
* I. J. Paderewski, Szopen. Warszawa 1926. Nakładem czasopisma "Muzyka"
* Ignacy Jan Paderewski, Pamiętniki. Spisała Mary Lawton. Przekład z j. ang.: W. Lisowska i T. Mogilnicka. Wstęp: Witold Rudziński. Kraków, P. W. M. [1961]
* Władysław Dułęba, Zofia Sokołowska, Ignacy Jan Paderewski – Mała kronika życia pianisty i kompozytora. Wstęp: Tadeusz Szeligowski. Ilustracje. Kraków, P. W. M. [1960]. Wyd. II, zmienione [1976]
* Henryk Opieński, I. J. Paderewski. Esquisse de sa vie et de son oeuvre. Lausanne, Éditions SPES, 1928, 2e édition 1948
* Werner Fuchss, Paderewski: reflets de sa vie. Genève: La Tribune, coll. « Un homme, une vie, une œuvre », 1981, 278 p.
* Éric Lipmann, Paderewski, l'idole des années folles. Paris, Balland, 1984. 341 p.

  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T16:27:06+01:00
Jozef heller-1896-1982 r. biochemik profesor uniwersytetu biochemi i biofizyki med. w warszawie cz.pan. dr dowodzil druga brygada w galicji wschodniej i na wegrzech natomiast dmowski i paderewski rozwijali akcje propagandowa w usa-paderewski francja-dmowski rowan dmowski pseudonim skrzycki 1864-1939r. wspoltworca i przywodca ruch pisarzy politycznych od 1889cz. ligi polskiej od 1893 ligi narodowej przeciwny zbrojnej walce o niepodleglosc w czasie 1 wojny swiatowej zwolennik orjetacji na rosje nastepnie rozwiazania kwesti polskiej w oparciu o mocarstwa zach.1917 -19 wspoltworca i prezes knp. w paryzu 1919 delegat na konferecje pokojowa 1923 min.spraw z agr.1926zal owp.1928inicjator powolania sn. ignacy paderewski 1860-1941 pianista swiatowej slawy kompozytor polityk dzialacz spoleczny i narodowy w1910 ufundowal pomnik grunwaldzki w krakowie 1917-18 przedstawiciel kom.nar.pol. w usa.1918 wrocil do kraju delegat polski na konferencje pokojowa 1919-20 premier i minister spraw zagr. przedstawiciel polski w lidze narodow