1. Przyporządkuj pojęcie właściwym opisom:
witamina D3, błonnik pokarmowy, aminokwas,żelazo, witamina C, jod

a)Zapobiega powstawaniu nowotworu jelita grubego, chroni przed zaleganiem i gniciem pokarmu .......
b) Liczba i rodzaj tych cząsteczek są podstawowym kryterium podziału białek na pełnowartościowe i niepełnowartościowe.....
c)Na stan zębów wpływa nie tylko higiena, ale także właściwa dieta, w której nie może zabraknąć tego składnika ...
d)Odgrywa ważną rolę w ochronie organizmu przed drobnoustrojami chorobotwórczymi, znajduje się w owocach cytrusowych ...
e) Bierze udział w wytwarzaniu hormonów niezbędnych do wzrostu ......
z góry dzięki ;)) PILNE!!

3

Odpowiedzi

2010-01-01T16:03:07+01:00
B)- aminokwas
e)-błonnik pokarmowy
a) -jod
c)-witamina D3
d)- witamina C
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T16:06:53+01:00
A) błonnik
b) aminokwas
c)D3
d) witamina C
e) jod
5 3 5
2010-01-01T16:11:54+01:00
A)aminokwas
b)błonnik pokarmowy
c)jod
d)witamina D3
e)żelazo
7 3 7