Prosze o pomoc w rozwiazaniu 2 zadań.(poziom podstawowy)
1.Winda o masie 200kg porusza się ruchem jednostajnym do góry z prędkością 2m/s na wysokość 50m. Silnik ciągnący linę zużywa dodatkowo 20% energi na pokonanie sił tarcia.
a) jaka jest siła naciągu liny?
b) jaką pracę wykona w tym czasie silnik windy?
c)Z jaką mocą pracuje silnik?
2. U sufitu samochodu osobowego zawieszony jest na sznureczku breloczek o masie 50g. Samochód włącza się do ruchu z przyspieszeniem 10m/s2
a)Narysuj wszystkie siły działające na breloczek w nieinercjalnym układzie odniesienia.
b)Oblicz kąt odchylenia nici od pionu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T17:14:08+01:00
Zad.2
a)załącznik
b)
tg alfa= F1/Q
tg alfa=1
alfa=45 stopni
Zad.1
a)
F=200kg*10m/s2=2kN
b)
W=W1+W2
W2=0,2W1
W1=F*h
W1=2000N*50m
W1=10000J=10kJ
W2=0,2*10kJ=2kJ
W=12kJ
c)
P=W/t
t=s/v=50m/2m/s=25s
P=12000J/25s
P=480Wat
1 5 1
2010-01-01T17:55:38+01:00