Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T16:57:24+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T16:58:52+01:00
Wzór na pole trójkąta p=1/2(a*h) gdzie h=10 czyli p=1/2*(10a)=5a
wzór na pole równoległoboku p=a*h

przyrównujemy wzory

5a=a*h (a są takie same wiec możemy skrócić)
5=h

Odp. Wysokosć =5
6 4 6
2010-01-01T17:25:21+01:00
Podstawy trójkąta i równoległoboku mają tę samą długość. Wysokość trójkąta jest równa 10cm. Jaką długość ma wysokość równoległoboku, jeśli pola obu figur są równe?

Ptrójkąta = a*h / 2
h = 10
P = a * 10 / 2 = 10a / 2 = 5 a
Prównoległoboku = a * h

5 a = a * h
h = 5

Odp. : Wysokość równoległoboku jest równa 5 cm.

Pozdrawiam :)
5 5 5