Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T17:28:35+01:00
(x√2+2x√8)² =

musimy skorzystać ze wzoru skróconego mnożenia:
(a + b)² = a² + 2ab +b²
czyli:

(x√2+2x√8)² = (x√2)² + 2*x√2 *2x√8 + (2x√8)² = 2x² +16x² + 32x²=
= 50x²

√2 *√8 = √16 = 4
(√2)² = 2
(√8)² = 8
2010-01-01T17:41:54+01:00
Bez wykorzystania wzorów skróconego mnożenia:
(x√2 + 2x√8)² = [(x√2)(1 + 2√4)]² = (x√2)²(1 + 2*2)² = 2x² *5² = 50x²