Odpowiedzi

2010-01-01T18:41:55+01:00
Dwa wyrażenia arytmetyczne,połączone znakiem równości i tworzace zdanie prawdziwe nazywamy równością arytmetyczną.

Dwa wyrazenia,z których przynajmniej jedno zawiera literę,połączone znakiem równości nazywamy równaniem.

Każda liczba,która spełnia równanie jest rozwiązaniem tego równania.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T22:05:28+01:00

Równanie jest to wyrażenie złożone z dwóch wyrażeń algebraicznych połączonych znakiem relacji równości . Przynajmniej jedna strona równanie musi zawierac niewiadomą.
Mamy dwie strony równania- lewą i prawą

Rozwiązaniem równania nazywamy liczbę, która spełnia to równanie tzn po podstawieniu do równania otrzymujemy równość prawdziwą

Zbiór rozwiązań to zbiór zawierający wszystkie rozwiązania równania.
Możemy mieć 1 rozwiązanie lub kilka rozwiązań ( równanie oznaczone), wcale ( równanie sprzeczne) lub nieskończona ilość ( równanie tożsamościowe)

np. x+2=x+3, 0*x=5 to równania sprzeczne
3x=2x+x, x+2=2x-4-x+6 , 0*x=0 to tożsamości
x²-4=0, 2x+5=4 to równania oznaczone
1 5 1