Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T18:22:04+01:00
Gdy matka z układem antygenów krwi Rh(-), uczulona na antygen D, rodzi dziecko, które posiada grupę krwi Rh(+) z organizmu matki przedostają się przeciwciała – jest to tzw. konflikt serologiczny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T18:32:36+01:00
Konflikt serologiczny:
niezgodność antygenowa między krwią matki i krwią płodu, związana z systemem grupowym Rh. Może wystąpić tylko wówczas, gdy matka ma krew grupy Rh⁻, natomiast płód- Rh⁺. Jeśli w osoczu krwi matki występują przeciwciała anty-Rh, wówczas kontakt krwinek płodu z osoczem matki, dostarczanym poprzez łożysko, prowadzi do aglutynacji krwinek, co może prowadzić do obumarcia płodu lub poważnej żółtaczki. Przyczyną obecności przeciwciał w osoczu matki jest wcześniejszy kontakt z krwinkami grupy Rh⁺, np. w wyniku transfuzji krwi (nawet jeżeli została ona przeprowadzona w dzieciństwie!), albo przypadkowego przeniknięcie krwinek Rh⁺ płodu poprzez łożysko.

i nie brałam tego z żadnej strony!
1 5 1
2010-01-01T22:55:21+01:00
Konflikt serologiczny (- zwany też konfliktem Rh) to choroba która zdarza się, gdy matka z układem antygenów krwi Rh rodzi dziecko, które na czynnik krwi Rh(+).
Konflikt serologiczny pojawia się w momencie, gdy po raz pierwszy niewielka ilość krwi dziecka dostaje się do krwioobiegu matki.