Allel decydujący o wysokości mleczności krów dominuje nad allelem o niskiej mleczności. Rozpisz krzyżówkę genetyczną heterozygoty z homozygotą dominującą. Podaj genotypy i fenotypy potomstwa w sytuacja, gdy allel dominujący w pełni dominuje nad recesywnymi.

2

Odpowiedzi

2010-01-01T19:10:17+01:00
Aa x AA
AA AA Aa Aa
fenotyp; wszystkie krowy beda wysokomleczna
Genotyp: AA, Aa
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T00:15:23+01:00
M - wysoka mlecznośc
m - niska mlecznośc

MmxMM

M m

M MM Mm

M MM Mm


genotypy: MM, Mm 1:1
fenotypy: wysoka mleczność 100%
2 5 2