Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T18:37:55+01:00
Typ: Parabasalia

* wiciowce nie posiadające mitochondriów. Czasem jedna z wici tworzy błonkę falującą
o przykłady: rzęsistek

Typ: Kinetoplastida (kinetoplastydy)

* wiciowce z kinetoplastem, który przypomina mitochondrium. Może występować błonka falująca
o przykłady: świdrowiec

Typ: Choanoflagellata (wiciowce kołnierzykowe)

* wiciowce z cytoplazmatycznym kołnierzykiem; wić z dodatkowym ciałkiem podstawowym (jak u zwierząt)

Typ: Apicomplexa (syn. Sporozoa) (apikompleksy)

* często pasożyty wewnątrzkomórkowe; skomplikowany cykl życiowy
o przykłady: zarodziec malarii

Typ (istnieją wątpliwości co do zasadności wyróżniania tego typu): Sarcodina (zarodziowce)

* protista poruszające się z pomocą nibynóżek
o przykłady: ameby, otwornice, promienice

Typ: Ciliata (orzęski)

* wolno żyjące lub symbiotyczne; dwa rodzaje jąder (makronukleus i mikronukleus) ; proces płciowy (koniugacja)
o przykłady: pantofelek wirczyk didiniu
2010-01-01T20:12:28+01:00
Z internetu:
Pasożytnictwo – forma antagonistycznego współżycia dwóch organizmów, w której jeden czerpie korzyści ze współżycia, a drugi ponosi szkody.

Osobnik, który czerpie korzyści z pasożytnictwa nazywany jest pasożytem, a ten, który ponosi szkody żywicielem. Im układ pasożyt-żywiciel trwa dłużej, tym jest bardziej stabilny. Istnieją dwa rodzaje pasożytnictwa – pasożytnictwo zewnętrzne i wewnętrzne. W drugim przypadku w razie śmierci żywiciela ginie także pasożyt. Z tego powodu pasożyty starają się utrzymywać swego żywiciela przy życiu, np. w organizmie ludzkim może żerować tylko jeden tasiemiec. W niektórych przypadkach (np. owsików) pasożyt nie jest jednak bardzo dobrze przystosowany do funkcjonowania w ciele żywiciela. Większe ich ilości przyczyniają się do rozwoju owsicy i mogą zakończyć się śmiercią żywiciela. Wówczas giną również pasożyty, które tracą dostęp do pokarmu.

PASOŻYTY ZEWNĘTRZNE:
Pasożyt przyczepiony do skóry żywiciela pobiera z organizmu substancje odżywcze niezbędne mu do życia. Pasożyty zewnętrzne nie żerują zwykle tak długo, jak pasożyty wewnętrzne. Przykłady:
pchły
kleszcze
pijawki
wszy
komary
jemioła
PASOŻYTY WEWNĘTRZNE:
Pasożyt przyczepiony do organu wewnątrz organizmu żywiciela pobiera substancje niezbędne mu do życia. Ten typ pasożytów żeruje zwykle przez dłuższy okres, lub nawet przez całe życie żywiciela.
Przykłady:
tasiemce
glista ludzka
owsiki
Chyba o to chodzi ;-) mam nadzieję, że pomogłam ;-)
2 5 2