Odpowiedzi

2010-01-01T19:18:22+01:00
T=1000kg
Dane:
m= 20t*1000kg=20000kg
a=60m/s²

szukane:
F=?

wzór:
F=m*a
[F]=kg*m/s²=N

obliczenia:
F=20000*60=1200000N

Siła ciągu rakiety wynosi 1200000N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T19:23:23+01:00
Na rakiete działają dwie siły: siła ciągu silnika rakiety skierowana do góry i sila ciężkości rakiety skierowana w dół. A więc z poniższego równania:
Fc - Fg = am
(gdzie a-przyśpieszenie,m-masa, Fc - siła ciągu, Fg- siła grawitacji)
wyznaczamy Fc.
Fc=am + Fg
Fc=am + mg
Fc=m(a + g)
Fc=20000*(60+10)
Fc=20000*70
Fc=1400000 N (niutonów)
(g - przyspieszenie ziemskie)
<<Pawulon18Master>> Pozdro:)