Odpowiedzi

2009-09-16T17:39:48+02:00
Mięsień dwugłowy ramienia, zwany zginaczem, kurcząc się, pociąga przedramię i powoduje zgięcie kończyny w stanie łokciowym. Mięsień trójgłowy, zwany prostownikiem, kurcząc się, powoduje wyprostowanie kończyny w stawie łokciowym i rozciągnięcie mięśnia dwugłowego. Oznacza to, że mięśnie te pracują antagonistycznie.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T17:50:55+02:00
Gdy zginamy rękę biceps się kurczy a triceps rozkurcza.

Mięsień dwugłowy ramienia (biceps) zgina staw barkowy i łokciowy odwodzi i obraca ramię; mięsień trójgłowy ramienia prostuje staw barkowy i łokciowy, przywodzi ramię.
Mięśnie kończyny górnej ze względu na wykonywaną pracę dzielą się na zginacze leżące z przodu kończyny górnej oraz prostowniki leżące z tyłu kończyny górnej.

kiedyś miałam coś podobnego zadane ; D