to jest ten wierszyk


Są talerze, ale nie ma apetytu.
Są obrączki, ale nie m wzajemności
od co najmniej trzystu lat.

Jest wachlarz - gdzie rumieńce?
Są miecze - gdzie gniew?
I lutnia ani brzęknie o szarej godzinie.

Z braku wieczności zgromadzono
dziesięć tysięcy starych rzeczy.
Omszały woźny drzemie słodko
zwiesiwszy wąsy nad gablotką.

Metale, glina, piórko ptasie
cichutko tryumfują w czasie.
Chichocze tylko szpilka po śmieszce z Egiptu.

Korona przeczekała głowę.
Przegrała dłoń do rękawicy.
Zwyciężył prawy but nad nogą.

Co do mnie, żyję, proszę wierzyć.
Mój wyścig z suknią nadal trwa.
A jaki ona upór ma!
A jak by ona chciała przeżyć!



Na podstawie wiersz połącz w pary odpowiednie wyrazy. Wskaż kolumnę zawierającą nazwy elementó, które tryumfóją w czasie.



szpilka - głowa
rękawice - noga
but - śmieszka
korona - dłoń

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T19:00:46+01:00
Szpilka - śmieszka
rękawice - dłoń
but - noga
korona - głowa


Wskaż kolumnę zawierającą nazwy elementów, które tryumfują w czasie...
pierwsza



2 2 2
2010-01-01T19:11:53+01:00
Szpilka - śmieszka
rękawice - dłoń
but - noga
korona - głowa

A tryumfuje kolumna pierwsza
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T19:37:28+01:00

korona - głowa
rękawice - dłoń
but - noga
szpilka - śmieszka

Tryumfuje pierwsza kolumna:))
5 4 5