Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T19:23:25+01:00
A) wpisanego
a=6cm
h=a√3:2
h=6√3:2=3√3
r=1/3h
r=1/3*3√3=√3cm
b) opisanego
r=2/3h
r=2/3*3√3=2√3cm
2010-01-01T19:26:45+01:00
A = 6 cm - bok trójkata równobocznego
a) r - promień okregu wpisanego w trójkąt
b) R - promień okręgu opisanego na trójkącie równobocznym

a) r = 1/3 h
h = 1/2*a√3 - wzór na wysokość trójkąta równobocznego
r = 1/3*1/2*a√3
r = 1/6 a*√3
r = 1/6*6 cm *√3
r = √3 cm
b) R = 2/3 h
h = 1/2*a√3
R = 2/3*1/2*a√3
R = 1/3*a√3
R = 1/3*6cm *√3
R = 2√3 cm
  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T19:30:26+01:00
R - promień koła wpisanego w trójkąt równoboczny
R - promień koła opisanego na trójkącie równobocznym
a = 6 cm

h = a√3/2 = 6√3/2 = 3√3
a) r = 1/3 h = 1/3 * 3√3 = √3 [cm]
b) R = 2/3 h = 2/3 * 3√3 = 2√3 [cm]