CZY WYROK W SPRAWIE BALLADYNY BYŁ SPRAWIEDLIWY??ZBIERZ ARGUMENTY DLA OBROŃCY KRÓLOWEJ I DLA JEJ OSKARŻYCIELA.PRZEDSTAW KONCOWE WNIOSKI..

*OPINIA OBROŃCY
..........................
.........................
............................



*OPINIA OSKARŻYCIELA

............................
..............................

.............................

................................

wNIOSKI

...............

..................





; DDDD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T19:41:35+01:00
OPINIA OBROŃCY - wyrok niesprawiedliwy:
- gdy zasiadła na tronie dręczyły ją wyrzuty sumienia
- miała świadomość tego co zrobiła
- walka o władze ją zaslepiła
OPINIA OSKARZYCIELA - wyrok słuszny/sprawiedliwy
- dokonała mordu najbliższej rodziny - z zimną krwią
- po " trupach" szła by uzyskac swój cel - stac się królowa
- zabiła swoją siostrę dla władzy i pieniędzy
- była zła i okrutna
- nie chciała żyć w biedzie
- pycha i duma zaprowadziły ją do osiągnięcia celów - ale jakim kosztem
WNIOSKI:
Różne sa interpretacje postaci Baladyny. Najczęściej jest postrzegana jako ucieleśnienie zła. Jest to w pewnym sensie postac tragiczna : jej czyny stoją w wyraźnym konflikcie z prawem ludzkim i boskim. Jej tragedia polega na świadomości wyboru zła. W pewnym momencie bohaterka nie ma szansy odwrotu L walka o władzę wessała ją w swoje tryby i albo o0na będzie zabijać, albo ją zabiją.
112 4 112
2010-01-02T00:39:45+01:00
Opinia obrońcy
Królowa jest niewinna, gdyż nikt sam siebie nie sądzi. Nie ma świadków, którzy dowiedliby jej winę, więc nie powinna była zostać ukarana. Kostryn majaczył umierają, więc nie ma dowodów na winę królowej.

Opinia oskarżyciela
Królowa była winna, ponieważ to Bóg zesłał piorun, a on zawsze sprawiedliwie wymierza karę. Oskarżona wykręcała się od wydania wyroków, więc miała coś na sumieniu. Balladyna popełniła zbrodnię jadotrucia, gdyż Kostryn o tym powiedział.

Wnioski
Był jeden świadek zeznający o winie królowej, lecz mógł zostać uznany za niepoczytalnego. Ci, co wierzą głęboko w wszechmoc Boga, będą sadzić, że kara wymierzona została sprawiedliwie, inni, że to tylko przypadek. W zachowaniu królowej też jest pewna dwuznaczność. Nie wiadomo do końca czy wyrok był sprawiedliwy.
62 4 62